Газова система є такий же прилад або механізм, як наприклад, бойлер, пральна машина, автомобіль, і теж потребує періодичного технічного огляду та профілактичного обслуговування.
Із вступом у дію у 2015 році Правил безпеки систем газопостачання та Кодексу газорозподільних систем, питання організації технічного обслуговування системи газопостачання покладено на власників приміщень та будинків (квартири та приватні будинки), шляхом укладання договорів із організаціями, які мають на виконання таких робіт відповідні дозвільні документи.
Несвоєчасне технічне обслуговування або його відсутність призводять до поступового зношення елементів системи газопостачання, утворення витоків газу як до, так і після лічильника, що у першу чергу, може призвести до аварійної ситуації із непередбачуваним наслідками.
В опалювальний період, коли споживається доволі значний обсяг газу, мікро витоки газу на обладнанні і газових мережах квартири або будинку, не суттєво впливають на загальний обсяг показників лічильника.
Зовсім інша справа – неопалювальний сезон, коли витрати природного газу значно зменшуються, але показники лічильника «чомусь» занадто великі. Природньо, що вперше на думку споживачеві спадає, що лічильник газу неправильно обраховує обсяги спожитого газу.
Враховуючи механічну конструкцію лічильників газу, впродовж терміну експлуатації біля 5 % лічильників дійсно починають неправильно обраховувати обсяги газу, але в бік зменшення показників фактично спожитого газу.
Всі інші випадки – «розрахунок» власника системи газопостачання за байдуже ставлення до питань безпеки та економію на своєчасному технічному огляді та обслуговуванні обладнання. Доречно нагадати сторонні приклади – збільшення витрат електроенергії при пошкодженій електропроводці або на охолодження приміщень при засміченому кондиціонері, збільшення витрат пального при несвоєчасному обслуговуванні двигуна та елементів паливної системи автомобіля, витрати води на несправному сантехнічному обладнанні.
Довідково:
Якщо ви маєте сумнів щодо правильності роботи механізму лічильника газу, ви можете звернутися до АТ Херсонгаз (73036 Херсон, вул. Поповича 3, або особисто до каб. 11) із письмовою заявою про позачергову повірку лічильника газу. Спеціалісти знімуть лічильник та перевірять його за допомогою високоточного обладнання у присутності державного повірника ДП Стандартметрологія. Якщо лічильник дійсно невірно обраховує обсяги газу, витрати на повірку буде компенсовано з боку АТ «Херсонгаз», лічильник замінять споживачеві за рахунок підприємства.
У випадку, коли лічильник буде визнано придатним – витрати на проведення процедури повірки будуть покладені за її замовника.
Якщо лічильник газу не реагує на малі витрати газу (не обраховує 1 невелику працюючу конфорку на газовій плиті), раптово зупинився, лічильний механізм не спрацьовує у штатному режимі, тощо, треба якнайскоріше звернутися до АТ Херсонгаз за телефонами 32-76-42 або 31-60-40, для виклику спеціалістів.